دسته بندی نشده

کفش تابستانی مناسب برای کودکان

کفش تابستانی بچه

بهترین کفش تابستانی برای کودکان

یکی از راه ها تحمل گرمای طاقت فرسای تابستان، پوشیدن لباس خنک و مناسب است اما بدلیل اینکه که کودکان طاقت کمتر و همچنین پوست حساس تری نسبت به بزرگسالان دارند گرمای تابستان به مراتب برای آنان سخت تر است بنابراین انتخاب پوشاک متناسب با فصل تابستان نکته ی بسیار مهمی است که والدین نباید از آن غافل شوند. در ادامه به توضیح نکاتی درباره کفش تابستانی بچه ها می پردازیم.

با این كه روزهای تابستان حسابی گرم و برای ما نفسگیر به نظر می‌رسد، اما تابستان فصل بیرون بودن بیشتر بچه‌ها از خانه است. اگر شما هم به هر دلیلی مجبورید با فرزند خردسال‌تان بیرون بروید خوب است نكته‌هایی را در مورد لباس بچه‌ها در تابستان بدانید.

 

خطر صندل و کفش تابستانی برای کودکان

۲ نکته مهم درباره کفش تابستانی برای بچه ها وجود دارد؛ اول اینکه بچه ها به هیچ وجه نباید صندل بپوشند؛ مخصوصا زمانی که به پارک بازی، خرید یا پیاده روی بروند و قرار است فعالیت فیزیک زیادی داشته باشند. صندل ها، 2 مشکل بزرگ برای بچه ها ایجاد می کنند؛ به دلیل محافظت ضعیفی که از کف و مچ پا دارند، باعث چرخش ناگهانی مچ پا در اثر دویدن یا زمین خوردن ساده می شوند و امکان دررفتگی یا آسیب دیدن تاندون و آشیل پا هم وجود دارد. دوم اینکه به دلیل باز بودن اطراف پا، امکان ورود خاک و سنگریزه به داخل صندل ها وجود دارد و این مساله می تواند باعث آسیب پوست کف پای بچه ها شود

نکته دوم

دومین نکته درباره کفش های تابستانی بچه ها این است که به هیچ وجه نباید کفش آنها را بدون جوراب به آن ها بپوشانید. بچه ها در طول بازی و فعالیت، بیش از اندازه عرق می کنند. معمولا جنس و رنگ بیشتر کفش های بچه گانه مصنوعی است. این ترکیب های مصنوعی در اثر تعریق پا، تماس بیشتر و عمیق تری با پوست برقرار می کنند و مشکلاتی مانند آلرژی های پوستی و عوارض ناشی از آن مثل قرمزی، التهاب و خارش به وجود می آورند. بد نیست بدانید تعریق بیش از حد پا در کفش می تواند محیط گرم، مرطوب و مناسبی برای رشد قارچ ها ایجاد و پوست حساس و نازک بچه ها را درگیر این قارچ های پوستی کند. به همین دلیل توصیه می شود کفش و صندل را حتما با جوراب نخی روشن بپوشند و جوراب های آنها را هم حتی در صورتی که بو نمی دهد و فقط عرق کرده، بعد از رسیدن به منزل بشویید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *