دسته بندی نشده

پارچه مناسب برای لباس کودک

پارچه مناسب برای لباس کودک

پارچه های لباس کودک مثل لباس بزرگسالان انواع زیادی داشته که برای فصل ها و موقعیت های مختلف کاربرد های متنوعی دارد. وقتی که چند فرزند کوچک داشته باشید، دوست دارید برای او لباس های قشنگ و مد روز بخرید. لباس های زیادی برای بچه ها جود دارد که میتوانید تهیه کنید. از لباس خواب گرفته تا شلوارک، دامن های کوچک، بلوز، شلوار، لباس های گلدوزی شده و لباس ها دخترانه کوچک. پارچه های مختلفی برای دوختن این لباس ها استفاده میشود که کیفیت متفاوتی داشته و برای انتخاب پارچه مناسب نیاز دارید که آنها را بشناسید تا بهترین آنها را انتخاب کنید. ما در این مطلب به برسی کیفیت های مختلف پارچه های لباس کودک پرداخته و به شما در خریدی مطمئن کمک میکنیم.

 

انتخاب مناسب انواع پارچه های لباس کودک

همیشه مهم ترین سوالی که برای والدین جوان پیش می آید این است که چگونه کیفیت پارچه های لباس بچه را تشخیص داده و بهترین آن را انتخاب کنیم. برای این که به جواب این سوال برسیم باید به معرفی انواع پارچه لباس بچه بپردازیم.

مهم ترین نکته در زمان انتخاب پارچه لباس بچه گانه این است که لطیف و نرم باشد و باعث تحریک پوست بدن نشود. باید لباسی را برای یک نوزاد تازه متولد شده تهیه کنید که باعث اذیت شدن بند ناف تازه بریده شده آنها نشود. راحتی و امنیت لباس برای نوزادان بزرگ تر راحت تر بوده و از طرفی این لباس نباید لغزنده، ضخیم یا چسبنده باشد و طوری باشد که تنفس کودک را با سختی مواجه کند. این پارچه باید مقاومت خوبی در برابر شستشوی مداوم داشته باشد و بعد از چندین بار پوشیدن یا بازی کردن خراب نشود. توصیه میکنیم که همیشه این نکات را به یاد داشته باشید. قبل از این که برای خرید لباس فرزند خود اقدام کنید، بهتر است به خوبی پارچه های لباس را بشناسید و بدانید که برای هر مدل از لباس چه پارچه ای مناسب تر است. یکی از موانع اساس که والدین باید با آن رو به رو شوند، انتخاب پارچه مناسب برای لباس کودک است.

پارچه نخ پنبه ای

به طور معمول نخ پنبه اولین انتخابی است که از بین پارچه های لباس کودک میشود. معیارهایی که کمی قبل تر به آن اشاره کردیم، مثل تنفس آسان و راحتی همه در پارچه های نخی پنبه ای وجود دارد. پنبه هایی که به صورت ارگانیک ساخته شدند هم برای کودکان مناسب اند چرا که بدون هیچ یک از مواد شیمیایی و یک محیط کاملا دوست دار محیط زیست ساخته شده اند. لباس های دوخته شده با نخ پنبه را میتوانید در هر زمانی که خواستید به تن کودک خود کنید و بدانید که کودک شما با هیچ مشکلی مواجه نمیشود. پارچه های پنبه چون با نخ طبیعی ساخته شده اند، راحت هستند و کودکان را به هیچ حساسیتی دچار نمیکنند. به پارچه درصدی لاکر اضافه میکنند تا حالتی کشسانی داشته باشد و به این پارچه ها اصطلاحا لاکر دار گفته میشود. بیشتر پارچه ها فقط نود درصد پنبه داشت و بعضی از افراد به خاطر ظاهر نرم و لطیفی که دارند، آنها را میخرند. به طور معمول پارچه های نخ پنبه در شلوارک های خانگی، تیشرت، بلوز شلوارها استفاده میشود.

پارچه پنبه یک رو و پنبه دو رو

پارچه پنبه دو رو و پارچه پنبه یک رو جنسی بسیار لطیف و با کیفیت دارد. این نوع پارچه ها با نخ پنبه به وسیله ماشین های بافندگی به صورت یک رو و دو رو بافته میشود. این دو پارچه به خاطر نوع جنس خنک و نرمی که دارند، تقاضای بسیار زیادی برای استفاده داشته و برای لباس کودکان و نوزادان بسیار مناسب و پر طرفدار هستند. نخ پنبه یک رو نسبت به دو رو نازک تر بوده و به همین دلیل برای تابستان مناسب تر است.

 

پارچه مناسب برای لباس نوزاد

پارچه ملانژ

این پارچه ترکیبی از مواد و نخ است که به خاطر قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این پارچه معمولا به رنگ طوسی بوده که خطوطی روشن یا تیره در آن دارد. استفاده آن بیشتر در پارچه شلوار های خانگی بوده ولی ممکن است در صورت استفاده طولانی مدت، کمی دون دون شود.

پارچه نخی

این پارچه سبک صد در صد نخی بوده و تعداد زیاد تار و پود آن را برای دوخت لباس کودک مناسب کرده است. این پارچه یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای لباس های تابستانه کودکان است، چون خیلی راحت است و رطوبت و عرق را از بدن دور میکند و بعد از شستشو خیلی سریع خشک میشود. احتمال آبرفت در این پارچه ها به دلیل نخ بودن زیاد است. دو حالت برای این قضیه هست، یا شستن قبل از دوخت پارچه باعث گرفته شدن آبرفت آن شده، که باز هم توصیه میکنیم از آب سرد برای شستشو آن استفاده کنید. در حالت دوم هنگام دوخت درصدی برای آب رفت در عرض و طول لباس در نظر گرفته میشود. مثلا حدود چهل سانت برای قد تیشرت لباس های ۲ تا ۳ سال در نظر گرفته شده و برای بلوزهای نخی این مقدار ۴۵ تا ۴۸ سانت است. توصیه میکنیم که برای شستشو پارچه های نخی از آب خنک و پودر و مایع مخصوص پارچه های لباس بچه استفاده کنید.

پارچه دروس

دروس نوعی پارچه بافته شده و ضخیم میباشد که روی آن متراکم و کلفت و پشت پارچه تارهای نخ دارد. این پارچه با ضخامت خوبی که دارد مناسب کودکان در فصول پاییز و زمستان است. دروس انواع مختلفی از جمله دروس دو نخ که برای بلوز شلوار های خانگی پاییزه مناسب است، دروس سه نخ که مناسب بلوز شلوارهای بیرونی بوده و دروس گلکسی که برای شلوار های اسلش که ضخامت خوبی هم دارد و زانو نمی اندازد مناسب است. البته استفاده از دروس گلکسی در خانه چندان مناسب کودک نیست چون که کمی سنگین تر از لباس های عادی است.

پارچه های پلی استر

برای لباس کودک میتوانید از پارچه های پلی استر هم استفاده کنید، این پارچه ها در برابر چین و چروک مقاوم بوده و خیلی سریع خشک میشوند. پلی استر از پارچه های نخی مقرون به صرفه است که برای نگهداری آن هم دچار دردسر نمیشوید. اما توجه داشته باشید که بدن در پارچه های پلی استر عرق کرده و ممکن است به حساسیت دچار شوید. به این ترتیب خوب نیست از لباس هایی با این جنس به طور روزمره برای بچه ها استفاده کنید. توصیه ما این است در لباس هایی استفاده شود که برای مواقعی خواص آن را به تن کودک میکنید مثل لباس های ورزشی.

پیشنهاد مطالعه : عمده فروشی پوشاک بچه گانه

پارچه های پشمی

به پارچه های که با موی حیوانات یا با الیاف مصنوعی درست میشوند پارچه های پشمی میگویند. این پارچه ها در فصل زمستان برای کودک راحت و کاربردی هستند.

پارچه کشمیر

این پارچه تجملاتی بوده و بیشتر در لباس های کودکانه مجلسی استفاده میشود. این پارچه از بهترین پارچه هایی است که میتوانید در تولید لباس های دخترانه از آن استفاده کنید. این پارچه معمولا طرح هایی چهارخانه داشته و طرفداران زیادی در فصول پاییز و زمستان دارد. توجه داشته باشید که این پارچه حالت کشسانی ندارد و هنگام دوخت باید دور سینه کودک را کمی بزرگتر در نظر بگیرید. این پارچه ممکن است باعث تعرق شود و برای استفاده روزمره و خانه مناسب نیست و بیشتر در مهمانی ها و مجالس استفاده میشود.

کاموا

کاموا متریالی برای تولید لباس های بافتنی میباشد. کاموا در ضخامت و اندازه های مختلفی تولید شده و طرفداران زیادی برای بافت لباس نوزادان و کودکان در فصول سرد سال دارد.

 

انواع پارچه کرپ

پارچه های سات و حریر

یکی دیگر از انواع پارچ های لباس بچه هستند که معمولا گزینه خوبی برای لباس های مهمانی کودکان است. توصیه میکنیم از این پارچه به صورت روزانه به کودک نپوشانید چرا که نیاز به مراقبت بیشتر دارد.

پارچه اسکاچی

همانطور که از اسم پارچه پیداست، این پارچه بافتی شبیه به اسکاچ داشته و جنسی ناصاف دارد اما از نوع پارچه های خوش حالت است. شستن این نوع پارچه ها راحت بوده و برای دوخت شلوار، پیرهن راحتی، مانتو و .. استفاده میشود. به طور معمول پارچه کرپ اسکاچی که برای کودکان به کار میبرند جنسی لطیف و نرم داشته و یا از آن برای آستر داخل پیراهن استفاده میشود.

پارچه کرپ مازراتی

این پارچه را با به کارگیری نخ های تاب دار و یک فرآیند شیمیایی ویژه تولید کرده که نتیجه آن پارچه ای متراکم، بدون درز و ضخیم است. به خاطر ضخیم بودن این پارچه، آب رفتی در آن مشاهده نشده و برای تولید لباس های زنانه و دخترانه به کار میرود. چون این پارچه تراکم بالایی دارد، بسیار خوش ایست بوده و برای لباس های مجلسی خیلی طرفدار دارد.

پارچه مناسب برای لباس کودک

نخ پنبه ایده آل ترین پارچه برای لباس کودکان

طبیعی است که در مناسبت های مختلف نیاز است که از پوشاک متنوع با پارچه های مختلف برای لباس فرزندتان استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که در همه موارد پارچه نخی انتخابی بی نقص بوده که در تابستان کودکان به راحتی میتوانند به بازی خود برسند و بدون حساسیت و عرق سوز شدن از بازی لذت ببرند. با یک لایه رویی در پاییز و بهار میتوانند به مهد و مهمانی رفته و حتی در فصل زمستان هم اگر زیر کاپشن خود به پوشند به راحتی بدن و گرم تر شدن آن کمک میکنند. به جرات میتوان پارچه های نخی را یکی از بهترین انتخاب ها برای لباس کودک دانست، چون که الیاف طبیعی و لطیف نخی آن بسیار مناسب پوست کودکان بوده و به همین علت از پرکاربرد ترین و رایج ترین لباس های کودکان است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *