دسته بندی نشده

سایز بندی قنداق نوزاد

سایز بندی قنداق نوزاد

اگر شما هم جزو مادرانی هستید که به تازگی صاحب نوزاد شده اید یا در آینده نزدیک نوزادتان به دنیا می آید، احتمالا سایز بندی استاندارد قنداق نوزاد برای شما سوال شده است. همچنین مشخص کردن سایز درست یا تعریف کلی آن هم ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به برسی این موارد بپردازیم.

 

سایز بندی استاندارد قنداق نوزاد

انتخاب این سایز بندی باید به گونه ای باشد که در هنگام قنداق کردن نوزاد، آسیبی به دست و پاهای او نرسد. در واقع قنداق کردن نوزاد از کارهایی است که در ماه های اول تولد صورت میگیرد. قنداق نوزاد یا پتوهای نوزادی میتوانند به صورت قلاب دوزی، بافتنی یا ساخته شده از وسایله های با کیفیت و مناسب دیگر باشد.

 

تهیه قنداق های با کیفیت

اگر میخواهید پوست حساس و لطیف نوزاد تازه متولد شده شما دچار قرمزی، التهاب  و حساسیت نشود، باید قنداقی که انتخاب میکنید، بسیار نرم و صاف باشد و در نتیجه شستشوهای پی در پی خراب نشود. همانطور که میدانید لباس های نوزادان به خاطر این که به طور مرتب شسته میشوند، جنس و پارچه آنها باید کیفیت مناسبی داشته باشد. به این ترتیب هنگام خرید لباس های بچه گانه، خوب است که به مرغوب بودن و کیفیت جنس پارچه قنداق نوزاد توجه ویژه ای داشته باشید. این مورد از جمله مواردی است که در سایز بندی استاندارد قنداق نوزاد و در هنگام خرید آن باید در نظر گرفته شود.

 

سایز بندی استاندارد قنداق نوزاد

پتو بهتر است عرضی معادل ۷۱ سانتی متر و طول ۸۶ سانتیمتری داشته باشد. پتوی بچه در طول ۱۱۶ سانتیمتر و عرض ۸۶ سانت، بیبی افغان در طول ۱۰۱ و عرض ۷۶ سانت، پتوی کودک نوپا در طول ۱۳۲ تا ۱۲۷ سانت و عرض ۱۰۱ تا ۱۱۶ سانت، پتوی پوشیدنی بچه در طول ۹۱ سانت و عرض ۷۶ سانتی متر و پتوی پوشیدنی استاندارد باید در طول ۱۳۷ و عرض ۹۱ سانتیمتری تهیه شود.

مطالعه بیشتر عمده فروشی و تولیدی لباس پسرانه

اندازه پتو نوزادان و کودکان در ابعاد یک متر مربع

قنداق نوزاد نارس بهتر است بین ۴۵ تا ۵۰ سانتیمتر باشد، در صورتی که نارس کمی بزرگ تر بود، احتمالا ۶۰ سانتیمتر کافی است. نوزاد تازه متولد شده به قنداق ۷۵ سانتیمتری، برای پتوی قنداق پیچ به ۱۱۴ سانتیمتر، پتوی کودک بین ۱۰۲ تا ۱۱۲ سانتیمتر و یک پتو ۱۰۱ سانتیمتری نیاز دارید.

همه سایزهای گفته شده برای سایز بندی استاندارد قنداق نوزاد و پتوی کودک است.

سایز بندی قنداق نوزاد

پارچه های مورد استفاده برای تولید قنداق نوزاد و پتوی کودک

مهم ترین ویژگی این پارچه ها قابلیت تنفس پذیری آنها است. همچنین اینها باید لطیف، سبک و بسیار نرم باشند. بهتر است از پارچه های کشی استفاده شود تا در نتیجه انعطاف پذیری آنها، کودک راحت تر باشد. این پارچه ها انتخاب خوبی برای پارچه پتو کودک میباشند. پارچه هایی مثل فلانل یا پنبه نسبت به بقیه پارچه ها وزن کمتری دارند. به همین علت بهترین گزینه برای تولید پتوی کودک و قنداق نوزاد به شمار میروند.

 

موارد ممنوعه در قنداق نوزاد و پتو کودک

به هیچ عنوان از پارچه های پشمی که از پشم گوسفند درست شده اند، به عنوان پتو کودک استفاده نکنید. چون که اینگونه پارچه ها به پوست حساس و لطیف نوزاد شما آسیب زده و حساسیت های پوستی به وجود می آورد. در نتیجه در صورت امکان و تا جایی که میشود از پارچه های ضد حساسیت برای قنداق یا پتو استفاده کنید. در هنگام انتخاب و خرید پارچه های پتو یا قنداق نوزاد علاوه بر این که باید سایز بندی قنداق نوزاد را در نظر بگیرید، حواستان باشد که پارچه انتخابی از رنگ های شیمیایی یا مواد مصنوعی درست نشده باشد. چرا که این مواد و رنگ ها در فرزندانتان حساسیت به وجود می آورد.

 

نکات پایانی پتو کودکان و قنداق نوزادان

همانطور که در طول مقاله خواندید، سایز بندی پتو کودک و قنداق نوزاد در اختیار شما قرار گرفت. شما میتوانید با داشتن این اطلاعات قنداق و پتو مورد نظرتان را برای کودک یا نوزادتان انتخاب کنید. در صورتی که میخواهید اسم فرزندتان را روی قنداق و پتو تهیه شده برای مدت طولانی نگه دارید، حتما به جنس پارچه و کیفیت آن توجه ویژه ای داشته باشید چرا که روی طول عمر آن تاثیر زیادی دارد.

پیشنهاد مطالعه : عمده فروشی پوشاک بچه گانه

سخن پایانی

با تشکر از همراهی شما در این مطلب سایت جامه پوش، امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید و نکات و موارد یاد شده در این مقاله برایتان مفید و کاربردی باشد. در صورت تمایل برای مطالعه مقالات بیشتر در خصوص لباس بچگانه، سبک پوشیدن و زیبایی آنها به بقیه مقالات سایت هم سری بزنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *